အမ်ိဳးသားေန႔အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း
၂၀၁၁
ကရင္နီသမိုင္းေၾကာင္းအရ လြန္ခဲ့တဲ့ BC ၇၃၉ ေနာက္ပိုင္းေလာက္မွာ ကရင္နီအမ်ိဳးသားတို႔ကို ႏွစ္တစ္ရာတိုင္ ကြ်န္အျဖစ္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ယြန္းေတြကို အမ်ိဳးသားစုစည္းညီညြတ္မႈနဲ႔ တြန္းလွန္တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာဘဲ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ဆိုရမွာပါ။
ကရင္နီအမ်ဳိးသားေန႔ ျဖစ္ေပၚလာရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယခု ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာက်င္းပျပဳလုပ္တဲ့ ၁၃၆ ႏွစ္ေျမာက္ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔အခမ္းအနားမွာ ကရင္နီအမ်ဳိးသား တိုးတက္ေရးပါတီက ယခုလိုရွင္းျပပါတယ္။
“မင္းတုန္းမင္းေခတ္မွာေတာ့ ကရင္နီနယ္ေျမကိုသိမ္းမယ္ တကဲကဲလုပ္လာၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ၿဗိတိသွ်နဲ႔ထိပ္တိုက္ ျပႆနာကို မရင္ဆိုင္ရေအာင္ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ ဆိုေတာ့ သေဘာက ကရင္နီကို ၾကားေနႏိုင္ငံပံုစံမ်ိဳးရွိၿပီးေတာ့ ကရင္နီနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနဖို႔။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္အဖြဲ႔အစည္းကမွ ၀င္ေရာက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခ်င္တာ မရွိဖို႔ဆိုတဲ့အေနနဲ႔ သကၠရာစ္ ၁၈၇၅ခု ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔ ဒီလိုေန႔အခ်ိန္အခါမွာ ၿဗိတိသွ်နဲ႔ အင္း၀ဘုရင္က သေဘာတူညီခ်က္အရ ၿဗိတိသွ်ကိုယ္စားလွယ္ ဆာ ေဒါကၠလပ္(စ္)ေဖၚဆသ္ (The Honorable Sir Douglas Forsyth C.B, K.C.S.I, Envoy - အိႏိၵယဘုရင္ခံခ်ဳပ္ရဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ သံတမန္ အျဖစ္ျဖင့္၎) ဗမာဘက္မွာဆိုရင္ ဗမာဘုရင္ ကင္း၀န္မင္းႀကီးက ဗမာျပည္ကိုယ္စားျပဳၿပီးေတာ့ ကရင္နီျပည္ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ... အသိအမွတ္ျပဳတယ္။ လက္မွတ္ထိုးတယ္။”
ကရင္နီအမ်ိဳးသား တိုးတက္ေရးပါတီ (ေကအဲန္ပီပီ) ဒု-ဥကၠဌ ေအဘယ္တြိက အခမ္းအနားကို တက္ေရာက္လာတဲ့ လူအေယာက္ ၄ ေထာင္ေက်ာ္ေရွ႕ေမွာက္မွာ ေဟာေျပာခဲ့တာပါ။
ကရင္နီျပည္ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ျပည္တစ္ျပည္အျဖစ္ အဂၤလိပ္နဲ႔ ဗမာဘုရင္တို႔ အသိအမွတ္ျပဳျပီးခ်ိန္မွာပဲ ကရင္နီျပည္ထဲမွာ ခ်ထားတဲ့ ျမန္မာစစ္တပ္မ်ားကို ျပန္လည္ ရုတ္သိမ္းေပးခဲ့ပါတယ္။
ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ျပည္တစ္ျပည္အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံထားရတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔လည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ကရင္နီအမ်ိဳးသားတစ္ရပ္လံုးက အဲဒီေန႔ကို အထြဋ္အထိပ္ထားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ စစ္အစိုးရအဆက္ဆက္ လက္ထက္မွာေတာ့ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ကို အသိအမွတ္မျပဳဘဲ ပိတ္ပင္တားျမစ္ထားခဲ့ၾကပါတယ္။
“ဒီေန႔ ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔မွာ က်င္းပတဲ့ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ဟာ ဗမာလံုး၀ အသိအမွတ္မျပဳဘူး။ ဗမာလံုး၀လက္မခံဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ က်ေနာ္ ဒီစကားကိုေျပာရင္ ဗမာကိုေတာ္ေတာ္ထိခိုက္တယ္။ သမိုင္းအရ ျပန္ေထာက္လို႔ရွိရင္ ကရင္နီျပည္ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဒါသက္ေသ။ သက္ေသျပျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဗမာအစိုးရအဆက္ဆက္ဟာ လံုး၀ ဇြန္လ ၂၁ ရက္ေန႔ကို သူတို႔စာရင္းထဲမွာမထည့္ဘူး” လို႔ ေအဘယ္တြိက ဆက္ၿပီးရွင္းျပသြားပါတယ္။
ျမန္မာျပည္ စစ္တပ္အာဏာရွင္အစိုးရ အဆက္ဆက္ ေတာ္လွန္တိုက္ခိုက္ေနၾကတဲ့ ကရင္နီေတာ္လွန္ေရးအုပ္စုေတြကသာ မိမိတို႔ေရာက္ေလရာ အရပ္ေဒသမွာဘဲ အမ်ိဳးသားေန႔ကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ က်င္းပခြင့္ရၾကတာပါ။
၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္မွ တက္လာတဲ့ အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာလည္း ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ကို ျပည္တြင္းမွာ က်င္းပခြင့္ေပးတာမေတြ႔ရပါဘူး။
“အေနာက္ဘက္ကမ္းမွာေတာ့ (ျမန္မာ) လြတ္လပ္ေရးေန႔ တက္ဖူးတယ္။ တိုင္းရင္းသား၀တ္စံုေတြနဲ႔ တက္ဖူးတယ္။ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ကိုေတာ့ အေနာက္ဘက္ကမ္းမွာ မတက္ဖူးဘူး။ ဒီ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၇ လပိုင္း၊ ၁၇ ရက္ေန႔မွာ ဒီဒုကၡသည္စခန္းေရာက္မွ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔က်င္းပတယ္။ ဒီဒုကၡသည္စခန္းေရာက္မွ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔က်င္းပတယ္။ စာေမးပြဲမွာလည္း ေမးဖူးတယ္။ ဒီတေခါက္ေတာ့ ကိုယ္တိုင္တက္ေရာက္ဖူးတယ္ေပါ့” လို႔ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ေမာ္ေဌးျမာက ေျပာျပသြားတာပါ။
ကရင္နီမ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား |
ကြ်န္ဘ၀၊ ကိုယ့္မင္းကိုယ့္ခ်င္းနဲ႔ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ကရင္နီျပည္
ကြယ္လြန္သြားသူ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ ဆရာႀကီးထဲဘူးဖဲ ေရးသားျပဳစုခဲ့တဲ့ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ သမိုင္းေၾကာင္းအရ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔ကို ျပန္လည္ေအာက္ေမ့တဲ့အခါမွာ တခ်ိန္က ကရင္နီအမ်ိဳးသားေတြကို ကြ်န္အျဖစ္ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာတိုင္ ဖိႏွိပ္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ ယြန္းေတြကို တြန္းလွန္တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့ ျဖစ္ရပ္ကို မေမ့ထားဖို႔ အေရးႀကီးေၾကာင္း ေရးသားေထာက္ျပထားပါတယ္။
“က်ေနာ္တို႔ ကရင္နီလူမ်ိဳးတြင္ဟာ ကယား၊ ကယန္း၊ ကေယာ၊ မႏု၊ မေနာ၊ ပကူး၊ ယင္းေဘာ္၊ ယင္းတလဲ စတဲ့ ကရင္နီလူမ်ိဳးစုေတြအားလုံးဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ မြန္ဂိုးလီးယားကေန ဆင္းလာၿပီးေတာ့မွ ဒီးေမာ့ဆို မွာလာၿပီး အေျခခ် ေနထိုင္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ေရွ႕ကဆိုလိုရွိရင္ ဒီးေမာ့ဆိုျပည္လို႔လည္း ေခၚခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲမွာ မၾကာခင္မွာ ယြန္းဆိုတဲ့လူမ်ိဳးဟာ အခုလက္ရွိေျပာရရင္ ေလာ မွာရွိတဲ့ ယြန္းမ်ိဳးေတြလည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ ကမ္ေဘာဒီးယားမွာရွိေနတဲ့ ယြန္းလည္း ျဖစ္နိုင္တယ္။ ထုိင္း မွာရွိေနတဲ့ယြန္းေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ အဲဒီယြန္းေတြက က်ေနာ္တို႔ ကရင္နီလူမ်ိဳးေတြ တည္ရွိေနတဲ့ ဒီးေမာ့ဆိုျပည္ကို ဝင္ေရာက္ သိမ္းပိုက္ၿပီး ဒီးေမာ့ဆိုျပည္ကို ယခု လူသိမ်ားတဲ့ ေငြေတာင္မွာဆို ယြန္းေတြေနထိုင္လာခဲ့တဲ့ေနရာေတြပါ။ အဲမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ လာေရာက္ေနထိုင္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္လာခဲ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီယြန္းလူမ်ိဳးေတြဟာ ဖားစည္၊ ႏြားလည္းဘီး၊ ထြန္စတဲ့ အခုက်ေနာ္တို႔ အသုံးျပဳေနတဲ့ ဟာေတြက သူတို႔ အဲဒီေငြေတာင္မွာပဲ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ၿပီး ကရင္နီလူမ်ိဳးစုေတြအားလုံး စည္းလုံးညီညြတ္မႈေၾကာင့္ ဒီယြန္းေတြကို ျပန္လည္ တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္တို႔ ကရင္နီလူမ်ိဳးေတြက ေစာဖ်ာေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီးအုပ္ခ်ဳပ္တယ္။ ဒီ ယြန္းေတြကို တိုက္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္မွာဆိုလို႔ရွိရင္ ယြန္းလူမ်ိဳးေတြက သူတို႔ အကုန္ျပန္ကုန္ၾကတယ္လို႔ အဖိုးအဖြားေတြတခ်ိဳ႕ဆီက သူတို႔ေျပာတယ္။ ဘာျဖစ္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီယြန္းေတြက သူတို႔ တတ္တဲ့ လက္မႈပညာေတြက က်ေနာ္တို႔ ကရင္နီလူမ်ိဳးေတြက ဒီလက္မႈ ပညာေတြကို သူတို႔ မလုပ္တတ္တဲ့အခါ ၾကေတာ့ ယြန္းေတြကို တခ်ိဳ႕ျပန္ေခၚထားလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။”
ေကအဲန္ပီပီ အတြင္းေရးမွဴး ခူးဦးရယ္က ကရင္နီအမ်ိဳးသားေတြကို ယြန္းလူမ်ိဳးေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲခဲ့ဖူးတဲ့အေၾကာင္းကို ရွင္းျပသြားတာပါ။
ယြန္းေတြကို တိုက္ထုတ္ႏိုင္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ကရင္နီျပည္ကို ကိုယ့္မင္း၊ ကိုယ့္ခ်င္းေတြျဖစ္တဲ့ ေစာဖ်ာေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ပါတယ္။ ကရင္နီျပည္ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ျပည္တစ္ျပည္ျဖစ္ရျခင္းဟာ ေစာဖ်ာေတြရဲ့ အေျမာ္အျမင္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္တယ္လို႔ သမိုင္းမွာ ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။
“အေနာက္ ေကးဖိုးဒူရဲ့ အေျမာ္အျမင္အရ အိဂၤလိပ္နဲ႔ မဟာမိတ္ဖြဲ႕တယ္။ မဟာမိတ္အေပၚမွာမွ တာဝန္ေက်ပြန္တဲ့ အိဂၤလိပ္တို႔မွ နယ္ေျမတည္ရွိေရးနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။ မဟာမိတ္ ဆာ ေဒါကၠလပ္(စ္)ေဖၚဆသ္ (The Honorable Sir Douglas Forsyth C.B, K.C.S.I, Envoy) ကေနၿပီးမွ သူက အိဂၤလိပ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အရာရွိတစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ ေတာင္ငူမွာ သူတို႔အေျခခ်တယ္။ ေနာက္ သူ မႏၱေလး ေနျပည္ေတာ္မွာ သြားတယ္ ၾကယ္ဖိုးႀကီး (ကရင္နီေစာဖ်ာ) ေတာင္းဆိုတဲ့ဟာကို အဆိုတင္သြင္းတယ္။ အဆိုတင္တဲ့အေပၚမွာမွ ကရင္နီျပည္ဟာ သီးျခားလြတ္လပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ဟာက ဗမာ က လက္ခံေပးရမယ္လို႔ ေျပာတဲ့အခါေတာ့ ဗမာ ဘုရင္လည္း လက္ခံေပးလိုက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္စလုံး လက္မွတ္ေရးထုိးလိုက္ၾကတယ္”
ကရင္နီေစာဖ်ာ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္လည္းျဖစ္၊ ကရင္နီသမိုင္းအေၾကာင္းေတြကိုလည္း စာအုပ္စာေပေရးသားျပဳစုတဲ့ ခူးဘ်ားရယ္ေပါလူ က ရွင္းျပသြားတာျဖစ္ပါတယ္။
ကရင္နီမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္စုနဲ႔တစ္စု ကြဲရတဲ့ကိစၥနဲ႔ ျပန္စုစည္းလို႔ရတဲ့ အခြင့္အလမ္း
ယခုေခတ္၊ ယခုလက္ရွိအေျခအေနအရ ကရင္နီအမ်ိဳးသားေန႔အေၾကာင္းကို ေျပာတဲ့အခါမွာ ကရင္နီျပည္ဟာ ဘာေၾကာင့္ ကယားျပည္ျဖစ္သြားရလည္း ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို မျဖစ္မေန သိထားဖို႔လိုပါလိမ့္မယ္။
ယြန္းလူမ်ိဳးတို႔ရဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္ကြပ္ကဲမႈေအာက္ကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီးတဲ့ေႏွာက္မွာ ကရင္နီျပည္ကို ေစ်ာဖ်ာမ်ား(မင္းမ်ိဳးမ်ား)နဲ႔ျပန္လည္အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ၁၉၄၇ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔ ျမန္မာျပည္ လႊတ္လပ္ေရးမရခင္ ၈ ရက္ေန႔အလြန္မွာ ကရင္နီေစာဖ်ာတို႔ရဲ့ ဆႏၵမပါပဲ ေစာ၀ဏနဲ႔ ဦးစိန္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သား သေဘာထားနဲ႔ ကရင္နီျပည္ကို ျမန္မာျပည္ရဲ့ တစ္စိတ္တစ္ေဒသအျဖစ္ပါ၀င္ရန္ ဖဆပလအစိုးရထံ သြားေရာက္ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ေနာက္မွာဘဲ ၁၉၄၇ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒမွာ ျပည္နယ္တစ္ခုျဖစ္သြားခဲ့ရပါတယ္။
တဖန္ ကရင္နီျပည္ဆိုတဲ့ အသံုးအႏႈန္းကို ပယ္ဖ်က္ၿပီး ကယားျပည္အျဖစ္ေျပာင္းလဲေခၚဆိုဖို႔ ကရင္နီ ျပည္နယ္ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးစိန္ကဘဲ ၁၉၅၀ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ က်င္းပတဲ့ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမွာ အဆိုျပဳခ်က္တင္သြင္းခဲ့တဲ့အတြက္ ကရင္နီကေန ကယားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္လို႔ ဖယ္ခံုၿမိဳ႕နယ္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ခြန္းမားရ္ကိုဘန္က ေျပာပါတယ္။
“သူတို႔ (ဦးစိန္ႏွင့္ ေစာ၀ဏ)သြားတဲ့ေန႔က ၁၉၄၇ ဒီဇာဘာလ ၂၇ ရက္ေန႔ျဖစ္တယ္။ လြတ္လပ္ေရး (ျမန္မာျပည္)ရတာ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၄ ရက္ေန႔၊ လြတ္လပ္ေရးမရခင္ ၈ ရက္ပဲ ဒါ ဦးျမင့္သိန္းကိုယ္တိုင္ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာပါတယ္။ ဦးႏုက ဦးျမင့္သိန္းကို ေခၚၿပီးေတာ့မွ ဟာမရဘူး သီးျခားလြတ္လပ္တဲ့ ႏုိင္ငံျဖစ္တယ္။ ေစာဖ်ာဆႏၵလည္း မပါဘူး။ လူထုဆႏၵလည္း ပါတာလည္း မဟုတ္ဘူးလို႔ ဦးျမင့္သိန္းက ေျပာတယ္။ ဦးျမင့္သိန္းက ဥပေဒအရာရွိခ်ဳပ္ ဥပေဒအရ ထည့္လို႔မရဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစာဝဏနဲ႔ ဦးစိန္တို႔က ထည့္ေပးပါ က်ေနာ္တို႔က ေစာဖ်ာသား၊ လူထုကိုယ္စားလွယ္ေတြပါ။ မႀကိဳက္ရင္ ၁၀ ႏွစ္ ခြဲထြက္ခြင့္ေပးေပါ့။ ရွမ္းျပည္နယ္လို ေျပာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ထည့္လိုက္ၿပီးတာ့မွ ၁၉၄၇ ဖြဲစည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒထဲမွာေတာ့ ကရင္နီျပည္လို႕ပဲ ေခၚပါတယ္။”
ကရင္နီဆိုတာ ကယားလူမ်ိဳးတစ္ခုထဲကို ကုိယ္စားျပဳ ေခၚဆိုထားတာမဟုတ္ဘဲ ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ့ ကယား၊ ကေယာ၊ ကယန္းနဲ႔ ပကူးစတဲ့ လူမ်ိဳးစုေတြအားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေခၚဆိုအသံုးျပဳထားခဲ့ၾကတာပါ။
“က်ေနာ္တို႔တေတြဟာ ကရင္နီ အမ်ိဳးသား အတူတူပါပဲ ဆိုတဲ့ စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးနဲ႔ ပထမဆံုး ခံယူၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ညီညြတ္တဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔ခ်ီတက္သြားရင္ေတာ့ ကြဲတဲ့လမ္းေၾကာင္းကို မသြားေတာ့ပါဘူး။ ညီညြတ္တဲ့ အမ်ိဳးသားအင္အား လမ္းေၾကာင္းကိုပဲ သြားမယ္လို႔ ဦးေလးအေနနဲ႔ အဲလိုပဲယုံၾကည္ပါတယ္… ကရင္နီဟာ ကယားပဲ ငါတို႕န႔ဲ မဆိုင္ဘူး ဆိုတဲ့ အဲလိုစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးဟာ က်ေနာ္တို႔ဘယ္ေတာ့မွ ညီညြတ္ရမယ္ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ ခုနေျပာသလို ကိုယ့္သမိုင္းေၾကာင္း အမွန္ကိုသိပါ သမိုင္းေၾကာင္းအမွန္ကိုသိၿပီး ေနာက္မွ က်ေနာ္တို႔က အမ်ိဳးသားတရပ္လုံးဟာ ကယား၊ ကယန္း၊ ကေယာ မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ အားလုံးေတြဟာ ဘာနဲ႕တူလဲဆိုေတာ့ အျဖဴေရာင္ပန္း၊ အဝါေရာင္ပန္း၊ ပန္းမ်ိဳးစုံ ပြင့္ေနတဲ့ အင္မတန္မွ လွပေနတဲ့ ပန္းေလးပါ။ က်ေနာ္တို႔ေတြဟာ ပန္းတစ္ရုံထဲပါပဲဆိုတဲ့ ခံယူခ်က္မ်ိဳးနဲ႔ တည္ေဆာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခုနက်ေနာ္တို႔ေျပာေနတဲ့ ကြဲျပားျခင္းဟာ လုံးဝေပ်ာက္သြားၿပီးေတာ့မွ ကရင္နီအမ်ိဳးသား စိတ္ဓါတ္ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္တယ္” လို႔ ခြန္းမားရ္ကိုဘန္က ရွင္းျပသြားပါတယ္။
www.ktimes.org မွ ကူးယူတင္ျပထားသည္။